mandag 20. juli 2009

Jeg vil leve min egen historie


Jeg fikk boken "Lev livet bevisst - start i dag!" i gave av min tidligere sjef.
Boken er skrevet av Linda M. Moen.
Forfatteren er medeier og gründer, utdannet innen ledelse, personal - og organisasjonsutvikling.
Hun skriver artikler, maler bilder, og holder meditasjons - og selvutviklingskurs på fritiden.
Jeg har lyst til å dele noen utdrag fra boken med dere,
både direkte sitater og noen omskrivninger (forkortelser)
gjennom noen poster her de nærmeste dagene.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Del 1:
Jeg vil leve min egen historie!
Jeg er forfatteren...
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Ta deg selv på alvor.
Vær ekte og ærlig!
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Du er som en magnet.
Du tiltrekker deg det du selv sender ut.
Det du ønsker -
se det for deg,
som om det allerede har skjedd,
akkurat slik du ønsker det.
Det setter i gang prosesser i deg.
Hold fokus og vær bevisst.^
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Bruk oppbyggende ord
og oppbyggende setninger.
Fokuser på det skapende.
Vær løsningsfokusert!
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Øynene er sjelens speil.
Du stråler ut det du er.
Det kan de fleste se, føle og/eller kjenne.
Det du stråler ut er det du er - fra hjertet!
Det kommer innenfra.
Fasaden har ingen betydning.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Den postive lov:
Bruk positive tanker, bruk positive ord,
gjør positive handlinger og det positive gror!
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Tiden går ikke fra deg -
tiden kommer til deg,
her og nå!
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Hvilke verdier har du?
Er du bevisst på det?
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Uansett hvem vi er, så har alle mennesker egenverd.
Egenverdet er like viktig for alle og enhver.
La oss hylle forskjellene og nyansene -
og respektere dem!