onsdag 8. februar 2012

Hvit


Margerittkrage
(Argyranthemum frutescens)

Vakker og riktblomstrende.
Et fast innslag i hagen vår, hver sommer.
Her hos oss, ved kysten på Sotra,
står den vanligvis i blomst fra april til oktober.
Om man stadig plukker visne blomster,
vil den danne nye knopper og blomstre, om igjen og om igjen.
Den danner et helt teppe av hvite blomster.
Den er virkelig frodig.
En av mine hvite favoritter.

Jeg overvintrer to store Margeritter i kjelleren gjennom vinterhalvåret,
både en oppstammet og en virkelig stor og frodig "tue."
På den måten har jeg kunnet plukke søte, små buketter om vinteren.
Sommerlige fornemmelser,
som du kan lese mer om i dette innlegget:

Dette er mitt bidrag til konkurransen
X-faktor: hvit
hos Anne på

Ellers må jeg dele en glede med dere, mine lesere.
Bloggen min er inne på topp 10 listen over norske fotoblogger
hos mediebyrået Cision.
Listen i sin helhet finner du her.
Jeg er i godt selskap!