søndag 28. juni 2009

Mine ønsker for deg

Jeg ønsker deg gleden over
alltid å ha noen å dele ting med.
-------------------
Jeg ønsker deg ekstase. Jeg ønsker deg sinnsro.
Jeg ønsker deg et helt og tilfredstillende liv.
-----------------------
Jeg ønsker deg sollys om morgenen gjennom
stengte gardiner, fuglesang, en varm dusj,
nybakt brød og arbeid du ser fram til.
-----------------------
Jeg ønsker deg duften fra storslåtte ting-
havet og rosene, nye årstider.
---------------------
Jeg ønsker deg det beste av små gleder,
åpningen av en bok du husker godt.
strykningen over siden,
de første, velkjente ordene....
-------------------------
Jeg ønsker deg vår
- forbløffelsen over at det alltid
blir bedre enn du hadde våget å håpe på.
Jeg ønsker deg gleden over gaven fra et barn,
en bukett med halvvisne påskeliljer,
en frosk, et sukkertøy med bøss på,
et kyss.


Disse ønskene dumpet ned i postkassen min i går,
i form av en nydelig diktbok,
"De beste ønsker",
sammen med et langt og hyggelig brev.
------------------------
Ønskene og brevet var fra
Jeg blir rørt av omtanken.
-----------------------
Jeg deler ønskene med dere, alle sammen.
----------------------
Den gode og snille Kate har bursdag i dag.
Jeg håper at du tar deg tid til å besøke
hennes for å gratulere henne med dagen.
--------------------------
Samtidig kan du beundre de vakre bildene hennes
og oppdage hjertevarmen, du også.
---------------------------
Gratulerer med dagen,
Klem fra Ida.