I sommer kjøpte jeg to oppstammede potetplanter, en hvit og en lilla. Begge har blomstret rikt gjennom hele sommeren. Nå skal de overvintre i kjelleren, i håp om at de vil glede oss på nytt neste sommer.
Early Dawn - a magic moment between night and day... Out of the shapeless infinity of night rises, eagerly awaited - the light - source of all life, all hope - future itself. Only the light supplies us with time and place, direction and perspective - and its cycles define all others... But time has not come yet - still everything is in abeyance,weightless - and time stands still...
Kvar vart det taa alle dei Blomar, som stod og nikka i Ljos og i Ange? Eg ser yver Bøen, men er inkje god faa Auga paa ein av dei mange. — Han visnar, Blomen, mot Hausten.
Vi har hatt noen flotte dager her på Sotra i det siste, med sol og klar, blå himmel. Noen få blader med gullgule og skarpe farger henger fortsatt igjen på trærne. De blå dagene har takket for seg i nydelige fargeeksplosjoner på himmelen og i horisonten. Rosa, gule og oransje nyanser fargelegger ettermiddagene over i tidlige og mørke novemberkvelder. Vakre kontraster!
The Norwegian fjords are at the top of National Geographic's travel list - rated as the best destinations to visit in the whole wide world!!! I'm proud!
This is my birthplace. Aurland , Sogn & Fjordane, Norway.
Min frøken er en FAIRTRADE rose. Derav navnet Fair(y). Fair for rettferdig (handel), og gjerne med en y på enden, for den er eventyrlig vakker.
Den ble kjøpt inn i en bukett sammen med flere roser på Mester Grønn til Camillas 10 - årsdag den 28. juli. Camilla valgte ut buketten selv. Denne ene rosen er like fin enda, over to uker senere! Jeg har ikke opplevd at avskårne roser har hatt så lang holdbarhet tidligere. En langvarig glede, rett og slett.
For å delta, eller for å stemme, besøk Anne med bloggen Moseplassen
Jeg leker meg mye for tiden - med mitt nye fotoapparat. Vi har lekt oss hele gjengen, både husbonden, eldste datter i huset og hun med krykkene. ;) Vi har knipset drøssevis med bilder. Mange, veldig mange....
Siden jeg fortsatt er avhengig av krykkene, så kommer jeg meg ikke så langt... MEN hvem kan vel klage over mangel på motiver når man bor ved havet, med Nordsjøen som nærmeste nabo og med denne utsikten. Fargene skifter og ingen solnedgang er lik.... Jeg har sagt det før og sier det igjen - med Dum Dum Boys: "Jeg spiser solnedganger som drops........"
På det nye fotoapparatet er det en såkalt "kreativ sone". Det er der jeg liker meg best. Da kan jeg leke og utforske. Utfolde meg og finne mitt eget uttrykk - som igjen gjenspeiler mine inntrykk.... ;)
Fotografering er gøy. En stor glede! Og ja, jeg gleder meg til å komme meg "ut i verden" igjen etterhvert. ;) Det finnes så mange spennende motiver og så mye skjønnhet som venter på å bli oppdaget.... I mellomtiden nyter jeg omgivelsene her hjemme.
Husbonden er reist til Newcastle på jobb igjen. Et stykke ut i horisonten og utikten herfra.... Sender deg en liten hilsen her. Sangen er til deg!